Rabu, 19 Mei 2010

Rest In Peace my new Kitten

Assalamualaikum Peps...hry ne tak de smangat sikit coz dah 2 hari saya mnyaksikan kematian binatang2 peliharaan kat rumah at first arnab yg ini aku tak brapa kisah coz aku tak minat dgn arnab ok je kot then dah malam balik dri kerja salah seekor kucing kat rumah mati mmang da nyt b4 dah aku prasaan hidupnya tak lama mna taknya tak mau mkn pastu vomit aldatym perut kosong aku ada cuba bgi makan tpi tak nak sedih juga aku tgok aku tak dpt buat pa2 gpun dah larut malam akupn nak kerja esok pksa lah aku mnahan rasa lpas tgok kucing tu...then da next day nya pagi tu masih ok lega aku tgok ckit nak pegi kerja pn senang hati....bla dah blik kerja 4.30 then to reach home slalunya sbelum Magrib o selepas almaklum jauh dri tmpat kerja wen i went home 1st ting aku tgok kucing tu dlu tpi aku jgok mcm tu je dlu coz aku tak de mood ckit dia dlm sangkar i tot he's asleep so aku tak kcau aku tnyalh mymum nak minta glucose tuk buat minum kucing tu spya dia ckup protein dlm bdan...bla ku dah slesai tukar baju ku dgr bbah aku marah2 arh bibik kmi i wonder apa kes!bla aku kuar tgok bbah marah knp bbik tu knp smpan kucing yg sakit dlm sangkar bersama dgn kucing2 yg lain..so bbik tu pn smpan kat dlm bakul yg dkhas kan..aku cubalh tgok2 kucing tukn tau2 dah MATI i tink alum lama kot matinya coz badanya msh lembut tpi aku mcm tak caya matanya msh tbuka 2-3x aku cek sah mati..geram jugak aku kat bbik nih kucing tu dah mati dia tak tau pastu dia takut nak tanam mlm2 kat luar pksa tunggu esok pagi..aku kalau bab2 kucing mmng mudah terasa catz lover lah katakn aku nangis tau bla tkenang kucing tu..



Then yesterday baby kucing peliharaan ku g mati sebab mak dorang tak peduli...aku bru je pkai susu tpong yg khas tuk baby cats yg tak de mumy tu itulh yg aku beri diorang minum da whole nyt letih+sedih+moody aku ada janji kat kitten tu bla dia sehat aku akan jaga makan minumNya mcmana aku jga kucing2 aku yg lain til dorang gemukz..but now janji tak kesampaian..2ekor kitten dah mati so tinggal 2 ekor g siblings nya yg hidup.



So today aku bagi minum lagi kat kitten tu b4 kerja n aku geram betul kat mak kucing tu npa dia tak peduli anknya sendiri dibiarkannya blapar..last2 aku kurung mak dgn anknya sX dlm sangkar spya senang anknya nak mnyusu hehehe mudah2n ler cobaan ku berjaya....wish me luck!

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers